TINJAUAN CAFÉ INSTAGRAMABLE PADA ONE EIGHTY COFFEE BANDUNG

Anastasha Oktavia Sati Zein, Aldrian Agusta Rachim

Abstract


There are many ways and efforts to make cafes become the main destination of the audience, including One Eighty Coffee which strives for space design and experience that will be obtained by its customers so that becomes the pride of anyone who can attend and capture it on social media. Each corner of the interior space is designed in such a way that it is unique so that the images will be obtained from an instgramable photo session. An unforgettable experience that deserves to be captured on the customer’s preferred social media, especially on Instagram.

Keywords: Instagramable, Design Interactive, Café

_______________________________________________________________ 

 

Banyak cara dan upaya agar café menjadi tujuan utama para penikmatnya, tidak terkecuali One Eighty Coffee yang mengupayakan desain ruang beserta pengalaman yang akan diperoleh pelanggannya agar cukup instagramable serta menjadi kebanggaan siapa saja yang bisa hadir serta mengabadikannya di media sosial. Setiap sudut ruang interior dirancang sedemikian rupa dengan keunikan sehingga akan diperoleh hasil gambar dari sesi foto yang instgramable. Pengalaman yang tidak akan terlupakan dan layak diabadikan dalam media sosial pilihan pelanggan terutama di instagram.

Kata Kunci: Instagramable, Desain Interaktif, Café


References


Bimo Mahendra. (2017). Eksistensi Sosial Remaja dalam Instagram (Sebuah Perspektif Eksistensi). Jurnal Visi Komunikasi, No.1, Vol. 16, h. 155. diakses tanggal 3 Desember 2018.

Deru R. Indika & Cindy Jovita. (2017). Media Sosial Instagram sebagai Sarana Promosi untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen. Jurnal Bisnis Terapan, h. 28, No. 01, Vol. 01. Diakses tanggal 3 Desember 2018.

H. Y. O. (2014). Perancangan Interior Magnum Kafe di Surabaya. Jurnal Intra 2(2): 5.

Joyce Meilanita. (2018). https://id.wikipedia.org/wiki/Instagram, diakses tanggal 12 November.

Maier, Norman R.F. (1973). Psychology in Industrial Organizations. Houghton Mifflin, 4th edition.

Mark Karlen & James Benya. (2007). Dasar – dasar Desain Pencahayaan. Erlangga, Jakarta, h. 103.

Pratt, Andy & Jason Nunes. (2012). Interactive Design, An Introduction to the Theory and Application of User-Centered Design. Rockport Publishers. Massachusetts. h. 11-12.

Tatia Ridho Ramadhanti. (2016). Fenomena Pemanfaatan Instagram sebagai Media Personal Branding. Skripsi Jurusan Ilmu Komunikasi, UNDIP; Semarang.

Uniek Praptiningrum Wardhono. (2009). Glosari Arsitektur, Kamus Istilah dalam Arsitektur. C.V. Andi Offset, Yogyakarta, h. 100.




DOI: http://dx.doi.org/10.26742/atrat.v6i3.733

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Lisensi Creative Commons
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.

 

Jurnal ATRAT | Journal of Visual Arts containing scientific works on Art Culture Studies which includes Fine Art, Craft, and Design

Gd. FSRD ISBI Bandung, Lt. 2A, Jl. Buahbatu No. 212 Bandung - 40265

Email: jurnalatrat@gmail.com