The Movement of Sundanese Karawitan Artist in the Indie Music From the Perspectiv of Music Sociology
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adorno, T. W. (1953). Philosophy of Modern Music. New York: Seabury Press.
Arifin, Indra. 2020. The Development of the Home Recording Industry in the City of Padang Panjang. Jurnal Ekspresi Seni - Vol. 22 No. 2 November (2020) 2580-2208.
Bungin, Burhan. 2003. Analisis Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Baker, Bob. 2007. Guerilla Music Marketing Handbook. St.Louis : Spotlight Publications.
Effendi, T. (2015). Dasar-Dasar Public Relations. Bandung: PT. Alumni.
Herdini, Heri. 2012. Estetika Karawitan Tradisi Sunda. Jurnal Seni & Budaya Panggung Vol.22, No. 3 : 225-350.
Junawan, Hendra & Laugu, Nurdin. 2020. Eksistensi Media Sosial,Youtube, Instagram dan Whatsapp Ditengah Pandemi Covid-19 Dikalangan Masyarakat Virtual Indonesia. Jurnal Ilmu Perpustakaan dan Informasi, Vol. 4 No. 1
Moleong. 2005. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Media Kita.
Mitasari, D. (2016). Menonton Bangkutaman: Subkultur Musik Indie Yogyakarta. Jurnal Ilmu Humaniora, 4, 139.
Mustafa, Hasan. 2012. Perilaku Manusia Dalam Perspektif Psikologi Sosial. Jurnal Administrasi Bisnis, Vol.7, No.2: hal. 143–156.
Naldo. 2012. Musik Indie Sebagai Perlawanan Terhadap Indsutri Musik Mainstream Indonesia (Studi Kasus Resistensi Band Mocca dalam Menyikapi Industri Musik Indonesia). Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik. Jakarta.
Pambayun, W. Thoyyib. 2021. Pemanfaatan Audio Recording Equipment dalam pembelajaran Praktik Instrumen Rebab, Kendang dan Gender. Jurnal Keteg. Vol. 21, No. 2, November 2021, hal. 225-241
Philip Kottler, Philip & Keller, L. Kevin. 2016. Handbook Of Research Of Effective Advertising Strategies In The Social Media Age. Cambridge: IGI Global.
Richardson, Bill, Henny Sanulita, and Christianly Silaban. 2018. Analisis Proses Rekaman Musik Dengan Metode Digital Di Km Studio Pontianak. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa Vol. 7 No.2.
Richardson, J., Sanulita, D., & Silaban, R. (2018). Perekaman Musik Dengan Digital Audio Workstation (DAW). Yogyakarta: Deepublish.
Sakrie, Denny. 2015. 100 Tahun Musik Indonesia. GagasMedia.
Santosa, Hibertus A.B. 2018. Strategi Pemasaran Musik Indie di Era Digital (Studi Kasus: Multatuli).
Soepandi, Atik & Atmadibrata, Enoch. 1997. Khasanah Kesenian Daerah Jawa Barat. Bandung: PelitaMasa.
Usman, Rachmadi. 2003. Hukum Hak Atas Kekayaan Intelektual : Perlindungan Dan Dimensi Hukumnya di Indonesia. Bandung: Sinar Grafika.
Wallach, J. (2017). Musik Indonesia 1997-2001. Depok: Komunitas Bambu.
Wibisono, Nuran. 2017. Nice Boys Don’t Write Rock N Roll : Obsesi Busuk Menulis Musik 2007-2017. Yogyakarta : EA Books
Wiggins, James A., Beverly B. Wiggins & James Vander Zanden. 1994. Social Psychology, fifth edition. McGraw-Hill, Inc.
Yonanta, A. (2023). Laporan Riset Pasar: Media Sosial di Indonesia. Jakarta: Lembaga Penelitian Bisnis Indonesia.
DOI: http://dx.doi.org/10.26742/pantun.v9i1.3200
Refbacks
- There are currently no refbacks.
![]() | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. |
Print ISSN (pISSN) | : | ![]() | |
Online ISSN (e-ISSN) | : | ![]() |
Lembaga Pengindex Jurnal Pantun:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
![]() |
|
Google Scholar | | Portal Garuda DIKTI | | |